Advertisement

Τεχνολογικές Ειδήσεις, Υποστήριξη, Διαδίκτυο, Ψυχαγωγία, Αγγελίες, Smartphones, Tablets, Games, Eπιστήμη, Free Software

  • Δεν μπορείτε να ξεκινήσετε ένα νέο θέμα


    Απαντήσεις σε αυτό το θέμα

    Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]  

    Δημοσίευση: 1 [Οδηγός Αγοράς] Οθόνη υπολογιστή (monitor) Την / Το Πεμ 02 Ιουλ 2015, 14:37

    vasilis84

    Moderator

    Επιστροφή στην κορυφή


    Αναλύουμε τους τύπους και τα χαρακτηριστικά της οθόνης ώστε να επιλέξετε την κατάλληλη.

    Η οθόνη έρχεται πολύ συχνά σε δεύτερη μοίρα όταν αγοράζετε ή αναβαθμίζετε τον υπολογιστή σας. Αν σκεφτείτε πως οτιδήποτε κάνετε το αποτέλεσμα φαίνεται σε αυτή, όπως διαβάζοντας ένα email, βλέποντας ένα video ή παίζοντας ένα παιχνίδι τότε θα κατανοήσετε πως χρειάζεται περισσότερη σκέψη για την αγορά της.




    twisted nematic (TN)


    Το πιο κοινό και φθηνό panel οθόνης είναι το TN. Διαθέτει πολύ καλό χρόνο απόκρισης που μειώνει αρκετά το φαινόμενο ghosting (αυτό ενδιαφέρει τους gamers) και μεγάλη συχνότητα ανανέωσης σε συγκεκριμένα μοντέλα (κυρίως για 3D gaming) τα οποία κοστολογούνται και πολύ πιο ακριβά.

    Στα αρνητικά θα αναφέραμε πως οι οθόνες με panel TN έχουν περιορισμένες γωνίες θέασης περισσότερο στην κάθετη θέαση οπότε και είναι αναγκαστική η συχνή αλλαγή θέσης της.



    Επίσης, τα περισσότερα panel TN έχουν ανακριβή αναπαραγωγή χρωμάτων διότι συνήθως χρησιμοποιούνται μόνο έξι bits ανά χρώμα RGB, ή 18 bit στο σύνολο, και έτσι δεν είναι σε θέση να εμφανίσουν τα 16,7 εκατομμύρια αποχρώσεων (24-bit truecolor) που είναι διαθέσιμα από τις κάρτες γραφικών. Διαφημίζεται πως διαθέτουν αυτή την ιδιότητα αλλά συνήθως χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνολογίες προσομοίωσης χρωμάτων όπως το (FRC).

    Τέλος η απόδοση βάθους του μαύρου είναι η χειρότερη από όλα τα panel της αγοράς (κυρίως λόγο του edge backlight που θα αναφέρουμε αργότερα στα χαρακτηριστικά).

    Vertical alignment (VA)


    Τα VA (γνωστά ως PVA και MVA), προσφέρουν καλύτερη γωνία θέασης σε σχέση με τα TN, ακριβέστερη αναπαραγωγή χρωμάτων, μεγαλύτερη φωτεινότητα, υψηλή αντίθεση και καλύτερα επίπεδα απόδοσης βάθους του μαύρου. Ο τύπος PVA θεωρείται μια εξέλιξη του MVA όπου αποδίδει με λίγο καλύτερη αντίθεση και ακόμη καλύτερες γωνίες θέασης.

    Στα αρνητικά τους συγκαταλέγονται ο αργός χρόνος απόκρισης (G2G) για τον οποίο χρησιμοποιούνται κάποιες μέθοδοι ώστε να μειωθεί (overdrive / RTC) και η καθυστέρηση εισόδου σήματος. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι μια σκάλα ανώτερα από τα TN panel στην ποιότητα της εικόνας αλλά σε καμία περίπτωση ιδανικά για gaming.



    in-plane switching (IPS)

    Τα IPS panels είναι συνήθως τα πιο ακριβά, αν και γίνεται μια προσπάθεια να πέσει η τιμή τους με τα νέα e-IPS panels τα οποία όμως έχουν και ανάλογα μειωμένα χαρακτηριστικά.

    Μαζί με τα panels PLS (τεχνολογία της Samsung) προσφέρουν την καλύτερη γωνία θέασης 178° (H) / 178° (V), πολύ ακριβή απόδοση μαύρου και την πιο αξιόπιστη αναπαραγωγή χρωμάτων. Υστερούν στον χρόνο απόκρισης σε σχέση με τα TN αλλά φαίνεται πως και αυτός ο τομέας σταδιακά βελτιώνεται από τα νεότερα μοντέλα. Ανάλογα με την ποιότητα του IPS panel (H-IPS, E-IPS, P-IPS, AH-IPS) και την αύξηση της διαγωνίου υπάρχει και μεγαλύτερο κόστος.





    WLED

    Αυτός είναι ο πιο κοινός τύπος οπίσθιου φωτισμού που χρησιμοποιείται, υπάρχουν λευκά LEDs τα οποία βρίσκονται στις άκρες της οθόνης πίσω από τα εικονοστοιχεία (pixels) του panel. Η τεχνολογία αυτή είναι η φθηνότερη οπότε έχει και την ανάλογη απόδοση αφού δεν δίνει πολύ καλό αποτέλεσμα ομοιομορφίας. Συνήθως όταν αποδίδεται το μαύρο χρώμα διακρίνονται στις γωνίες της οθόνης.




    RGB LED


    Τα RGB LEDs είναι λευκά LEDs δομημένα πίσω από το panel και το κάθε ένα έχει την δυνατότητα να αποδώσει τα χρώματα κόκκινο-πράσινο-μπλε. Αυτή η ικανότητα δίνει στην οθόνη μια υψηλή ποιότητα απόδοσης της χρωματικής παλέτας αφού είναι ακριβής σε κάθε εικονοστοιχείο του panel. Η τεχνολογία αυτή είναι βεβαίως πολύ πιο ακριβή από την WLED και δεν θα την συναντήσετε στα υπέρλεπτα monitor που κυκλοφορούν.





    Μέγεθος

    Το μέγεθος της οθόνης ορίζεται από την διαγώνιο που αποτελείται. Η μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιείται είναι οι ίντσες. Μεγάλο ρόλο παίζει το μέγεθος που θα επιλέξετε να διαθέτει την δυνατότητα ανάλυσης που πρέπει να υποστηρίξει ώστε να αποδώσει την σωστή ποιότητα που αναλογεί σε αυτή.



    Αναλογία

    Η αναλογία οθόνης ορίζεται από το νούμερο των οριζόντιων εικονοστοιχείων προς τα κάθετα εικονοστοιχεία.

    Πλέον ο πιο κοινός τύπος των οθονών ευρείας αναλογίας είναι το 16:9 και λιγότερο το 16:10. Το 16:9 χρησιμοποιείται ευρέος στις περισσότερες οθόνες και τις τηλεοράσεις ενώ το 16:10 χρησιμοποιείται σε συγκεκριμένες οθόνες που διαθέτουν υψηλότερη ανάλυση από το HD (1920x1080). Σιγά σιγά κάνει την εμφάνιση του άλλο ένα πρότυπο το οποίο είναι το 21:9 όπου η οθόνη είναι πιο ευρεία (ιδανική για τους cinefil).

    Ανάλυση

    Όλες οι οθόνες μπορούν να αποδώσουν καλύτερα μόνο μια ανάλυση η οποία δίδεται κατασκευαστικά, αυτή ονομάζεται native. Αυτή είναι η φυσική απόδοση των οριζόντιων και κάθετων εικονοστοιχείων που έχει δημιουργηθεί το panel της οθόνης. Καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο οδηγιών της κάρτας γραφικών σας ώστε να δείτε αν μπορεί να αποδώσει την native ανάλυση της οθόνης ώστε να συνδυαστούν σωστά.



    Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους πιο σωστούς συνδυασμούς μεγέθους - ανάλυσης οθονών:

    17" (ευρεία οθόνη): 1280x800 (WXGA)
    19" (ευρεία οθόνη): 1440x900 (WXGA+)
    21" (ευρεία οθόνη): 1600x900 (WSXGA+)
    22" (ευρεία οθόνη): 1920x1080 (WUXGA)
    23" (ευρεία οθόνη): 1920x1080 (WUXGA)
    24" (ευρεία οθόνη): 1920x1080 (WUXGA)
    27" (ευρεία οθόνη): 2560x1440 (WQHD)
    30" (ευρεία οθόνη): 2560x1600 (WQXGA)

    Επίστρωση (Coating)

    Αυτό το χαρακτηριστικό το αγνοούν οι περισσότεροι χρήστες διότι δεν γνωρίζουν πολλά για αυτό και δεν τους δίδεται συνήθως η επιλογή. Η επίστρωση των panel χωρίζεται σε δύο κατηγορίες:

    Γυαλιστερές (glossy)

    Η πλειονότητα των panels χρησιμοποιεί την glossy επίστρωση, αυτό προκύπτει διότι αποδίδει καλύτερα τα χρώματα σε καταστάσεις χαμηλού φωτισμού. Η μεγάλη αδυναμία της είναι πως σε φωτεινό περιβάλλον παράγει είδωλα και ανακλάσεις.

    Ματ (anti-glare)


    Αυτή η επίστρωση βοηθά στην εξάλειψη των αρνητικών της glossy, δηλαδή στο να μην δημιουργούνται ανακλάσεις και είδωλα. Δεν έχει την απόδοση χρωμάτων που δημιουργούνται στην glossy αλλά σε καταστάσεις φωτεινού περιβάλλοντος είναι πολύ ξεκούραστη για αυτό προτιμάται στους εργασιακούς χώρους. Για να αποφασίσετε ποια επίστρωση θα προτιμήσετε καλό θα ήταν να πάρετε ένα κομμάτι γυαλιού (π.χ. μια κορνίζα με μια φωτογραφία) και να το δοκιμάσετε εκεί που θα τοποθετηθεί η οθόνη ώστε να καταλάβετε με τον φωτισμό που υπάρχει στον χώρο αν θα δημιουργούνται πολλές ανακλάσεις και είδωλα.

    Οι οθόνες με γυαλιστερή επίστρωση (glossy) μπορεί να αυξήσουν φαινομενικά την αντίθεση των ταινιών και παιχνιδιών, κάποιοι όμως ενοχλούνται από την γυαλάδα που μπορεί να φαίνεται, καλύτερα να δείτε από κοντά σε λειτουργία και τους δύο τύπους glossy και anti-glare προτού αποφασίσετε.



    Γκάμα Χρωμάτων (Color Gamut)

    Κάθε panel μπορεί να αποδώσει ένα συγκεκριμένο εύρος χρωμάτων από το φάσμα των χρωμάτων που αναγνωρίζεται από το ανθρώπινο μάτι (δηλαδή το ορατό φάσμα). Υπάρχουν τρία πρότυπα στους υπολογιστές, sRGB, Adobe RGB, και NTSC. Η γκάμα χρωμάτων που ορίζεται από κάθε πρότυπο απεικονίζεται ως ένα τρίγωνο στο χρωματικό διάγραμμα xy.



    Για τις οθόνες LCD, αυτό σημαίνει ότι ένα προϊόν συμβατό με μια γκάμα χρωμάτων που συνδέεται με ένα μεγαλύτερο τρίγωνο μπορεί να αναπαράγει ένα ευρύτερο φάσμα χρωμάτων στην οθόνη. Το πιο κοινό πρότυπο είναι το sRGB, το NTSC χρησιμοποιείται κυρίως στις τηλεοράσεις και το Adobe RGB αποδίδει την καλύτερη ποιότητα και προτιμάται από επαγγελματίες.

    Προσέξτε τα χρώματα και την απόχρωση μαύρου κειμένου σε λευκό φόντο. Αν μπορείτε δοκιμάστε μια εικόνα που σας είναι γνωστή, π.χ. μια φωτογραφία και προσπαθήστε να διακρίνεται εάν βλέπετε στα χρώματα κάποια διαφορά από αυτό που είναι πραγματικά.

    Αντίθεση (Contrast Ratio)

    Αυτό το χαρακτηριστικό το χρησιμοποιείται από τους κατασκευαστές ως διαφημιστικό trick το οποίο δεν μπορούν να κατανοήσουν επακριβώς οι καταναλωτές. Η αντίθεση είναι η μέτρηση της διαφοράς της φωτεινότητας του πιο σκοτεινού και του πιο φωτεινού σημείου του panel.

    Δηλαδή πρακτικά το πόσο βαθύτερο μαύρο μπορεί να αποδώσει και πόσο φωτεινότερο λευκό. Αυτή μπορεί να είναι διαφορετική ανάλογα με το φως που εκπέμπεται πίσω από το panel και σε ποια σημεία του. Έτσι οι κατασκευαστές θα μετρήσουν και θα διαφημίσουν το μεγαλύτερο νούμερο που εντόπισαν σε ένα σημείο της οθόνης το οποίο είναι φυσικά παραπλανητικό.

    Κοιτάξτε να αναγράφεται ο τυπικός λόγος αντίθεσης που είναι περίπου 1000:1 και όχι αριθμούς δυναμικής που είναι συχνά τα εκατομμύρια προς ένα.

    Χρόνος απόκρισης (Response Times)

    Ο χρόνος απόκρισης αναφέρεται στο ποσό του χρόνου που χρειάζεται για ένα εικονοστοιχείο στο panel να κινηθεί από μια κατάσταση on σε off ή αλλιώς από άσπρο σε μαύρο.

    Όσο πιο αργό χρόνο έχει μια οθόνη τόσο υπάρχει η πιθανότητα να δημιουργούνται είδωλα (ghosting) σε γρήγορες εναλλαγές εικόνων (π.χ. σε παιχνίδια). Η μονάδα μέτρησης είναι τα χιλιοστά του δευτερολέπτου ms και οι κατασκευαστές αναφέρουν την πλήρη εναλλαγή από άκρη σε άκρη της οθόνης (grey to grey). Προσέξτε διότι οι κατασκευαστές διατυμπανίζουν αυτό το χαρακτηριστικό ως το πιο σημαντικό για τα παιχνίδια, αυτό όμως στην πραγματικότητα δεν ισχύει.

    Οποιαδήποτε οθόνη έχει χρόνο απόκρισης 8ms ή λιγότερο είναι ικανή να αναπαράγει οποιοδήποτε περιεχόμενο χωρίς κανένα πρόβλημα, άλλωστε υπάρχει άλλο ένα χαρακτηριστικό που μετράει πάρα πολύ για τα παιχνίδια το οποίο είναι το input lag και αναλύεται παρακάτω.

    Καθυστέρηση εισόδου σήματος (Input Lag)

    Η καθυστέρηση σήματος εισόδου συγχέεται συχνά με το χρόνο απόκρισης, αλλά είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Είναι μια προδιαγραφή η οποία είναι ακόμη πιο σημαντική από ό, τι ο χρόνος απόκρισης, πολύ απλά είναι ο χρόνος που απαιτείται από την στιγμή που καταχωρείται μια εντολή με το χειριστήριο, το ποντίκι ή το πληκτρολόγιο και πραγματοποιείται εμφανίζοντας την στην οθόνη.

    Ένας καλός χρόνος σήματος εισόδου είναι τα 16ms ή και παρακάτω φυσικά. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό δεν θα το δείτε ποτέ να αναφέρεται στα καταστήματα, οπότε καλό θα ήταν να το αναζητήσετε από κάποιο review.

    Συχνότητα ανανέωσης (Refresh Rate)

    Η συχνότητα ανανέωσης περιγράφει τον αριθμό των καρέ που ανανεώνονται στο panel σε ένα δευτερόλεπτο.

    Αυτή μετράται σε Hz, η πλειονότητα των οθονών λειτουργεί στα 60Hz εκτός από αυτές που λειτουργούν σε 3D. Οι 3D οθόνες απαιτείται να λειτουργούν στα 120Hz ώστε να αναπαράγουν σε κάθε μάτι από 60Hz (αν πρόκειται για active 3D) και να είναι ομαλά τα εφέ. Αυτές οι οθόνες μπορούν να λειτουργήσουν και σε 2D με τον ίδιο ρυθμό ανανέωσης, σε αυτή την περίπτωση προσδίδουν ομαλότερες κινήσεις και καλύτερη απόκριση σε παιχνίδια που απαιτούν γρήγορες εναλλαγές.

    Κάποιες οθόνες λειτουργούν με ενσωματωμένο 3D το οποίο είναι στα πρότυπα των τηλεοράσεων και κάποιες υποστηρίζουν 3D μόνο μιας από τις δύο εταιρίες γραφικών, δηλαδή το 3D Vision της Nvidia ή το HD3D της AMD τα οποία έχουν επιπλέον κόστος και δεν παρέχονται με τις οθόνες.



    Γωνίες θέασης (Viewing Angles)

    Η γωνία θέασης περιγράφει τη γωνία (είτε κάθετα, είτε οριζόντια) από την οποία μπορεί ο χρήστης να βλέπει το λόγο αντίθεσης της εικόνας να μειώνεται κατά συγκεκριμένο ποσοστό (συνήθως στο 1/10 της ονομαστικής τιμής).

    Αυτό μετράται σε μοίρες και θα το δείτε στα χαρακτηριστικά του κατασκευαστή να αναφέρεται πάντα. Σε κάποιους τύπους panel όπως τα TN υπάρχει μια συγκεκριμένη γωνία μέχρι να ξεκινήσει να αλλοιώνεται η φωτεινότητα των εικονοστοιχείων και τα χρώματα τους, για αυτό και πρέπει σχεδόν πάντα να αλλάζει θέση ώστε να είναι στην ευθεία από εκεί που κοιτάζεται. Σε άλλα panel όπως τα IPS δεν υπάρχει αυτό το ζήτημα και μπορούν να φτάσουν έως τις 178 μοίρες θέασης χωρίς να αλλοιωθεί η εικόνα.

    Κοιτάξτε την οθόνη από διαφορετικές γωνίες ώστε να διαπιστώσετε εάν αλλοιώνονται αρκετά τα χρώματα ή αν σκουραίνει πολύ. Σίγουρα στα TN panels θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή.

    Κενό διάστημα εικονοστοιχείων

    Το κενό διάστημα εικονοστοιχείων (pixel pitch) είναι η απόσταση ανάμεσα σε κάθε εικονοστοιχείο στo panel. Γενικά, όσο μικρότερο είναι το pixel pitch, τόσο πιο ευκρινείς θα είναι οι εικόνες και το κείμενο. Η μονάδα μέτρησης είναι τα mm. Καλό θα είναι να επιλέξετε μια οθόνη η οποία έχει pixel pitch 0.28mm ή και παρακάτω ώστε να παρέχονται όσο το δυνατόν πιο ευκρινείς εικόνες και ποιοτικότερη ανάγνωση κειμένου.



    Το pixel pitch εξαρτάται από δύο παράγοντες, ο πρώτος είναι η διαγώνιος του panel και ο δεύτερος η ανάλυση. Για παράδειγμα, το pixel pitch της οθόνης των 24 " σε ανάλυση 1920x1080 θα είναι μικρότερο από το pixel pitch της οθόνης 27" σε ανάλυση 1920x1080. Ένας φορητός υπολογιστής με μια οθόνη 17,3” σε ανάλυση 1920x1080 θα έχει ακόμα μικρότερο το pixel pitch.

    Θύρες σύνδεσης

    Οι πιο απλές και οικονομικές οθόνες διαθέτουν πλέον μια αναλογική (VGA) η οποία είναι το παλαιότερο πρότυπο και υπάρχει για τους παλιούς υπολογιστές και μια ψηφιακή (HDMI) θύρα. Υπάρχει και η ψηφιακή θύρα DVI η οποία αρχίζει σιγά σιγά να εξαλείφεται αφού παίρνουν την θέση της η HDMI όπως προαναφέραμε και η DisplayPort η οποία είναι ακόμα ταχύτερη από την HDMI.



    Σε εμβρυικό στάδιο βρίσκεται η θύρα Thunderbolt (νέο πρωτόκολλο της intel) την οποία θα συναντήσουμε κυρίως σε οθόνες της Apple. Θα πρέπει να ελέγξετε ποια πρότυπα υποστηρίζει η κάρτα γραφικών του υπολογιστή σας ώστε να υπάρχει η ανάλογη συμβατότητα με την οθόνη. Υπάρχουν βέβαια και προσαρμογείς θυρών που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αλλά θα ανεβάσουν ακόμη περισσότερο το κόστος.

    Βάση

    Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις οι οποίες είναι το ύψος, η κλίση (tilt), η οριζόντια περιστροφή και η κάθετη περιστροφή (pivot). Το ύψος η κλίση και η οριζόντια περιστροφή είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες διότι προσφέρουν ευελιξία κατά τη χρήση της οθόνης, η κάθετη περιστροφή χρειάζεται κυρίως στους gamers οι οποίοι θέλουν να συνδέσουν πολλαπλές οθόνες ή τους επαγγελματίες οι οποίοι θέλουν να γράφουν και να διαβάζουν μεγάλα κείμενα.

    Έξτρα Δυνατότητες

    Εκτός από τα τεχνικά χαρακτηριστικά υπάρχουν και κάποιες επιπλέον δυνατότητες όπου μπορεί για την χρήση που προορίζεται η οθόνη να είναι πολύ σημαντικές.

    Μπορεί να υπάρχουν θύρες usb και memory card readers οι οποίες θα βοηθήσουν να συνδέσετε επιπλέον συσκευές στον υπολογιστή ή να μεταφέρετε δεδομένα. Υπάρχουν και οθόνες οι οποίες διαθέτουν ενσωματωμένη κάρτα τηλεόρασης όπως επίσης και ενσωματωμένα ηχεία, οπότε μπορεί να συνδυαστεί η οθόνη του υπολογιστή με διπλή χρήση.

    Τέλος να αναφέρουμε τις οθόνες οι οποίες έχουν και την ιδιότητα touch όπως ακριβώς υπάρχει στα κινητά όπου μπορεί να γίνει κανονικά χρήση του υπολογιστή χωρίς καν τα βασικά περιφερειακά.





    Οι προσωπικές σας ανάγκες θα καθορίσουν την επιλογή σας. Επικεντρωθείτε περισσότερο στα χαρακτηριστικά που σας ενδιαφέρουν ανάλογα με την κύρια χρήση που προορίζεται η οθόνη.

    Εργασίες γραφείου και διαδίκτυο


    Δώστε έμφαση στην φωτεινότητα, την επίστρωση που σας βολεύει, την βάση στήριξης, την γκάμα χρωμάτων ως προς την απόχρωση μαύρου κειμένου σε λευκό φόντο και το pixel pitch.

    Ειδική επαγγελματική χρήση

    Οι επαγγελματίες οι οποίοι θα ασχοληθούν με επεξεργασία εικόνας και video θα πρέπει να δώσουν έμφαση στην ακρίβεια των χρωμάτων, τις καλύτερες δυνατές γωνίες θέασης, την βάσης στήριξης, την φωτεινότητα, την αντίθεση και το pixel pitch.



    Gaming

    Οι λάτρεις των παιχνιδιών θα πρέπει να δώσετε έμφαση σε όλα τα χαρακτηριστικά αλλά κυρίως στην καλύτερη δυνατή ανάλυση, την ακρίβεια των χρωμάτων, την γρήγορη απόκριση, την μικρότερη δυνατή καθυστέρηση εισόδου σήματος και αν πρόκειται για 3D την συχνότητα ανανέωσης.



    Ταινίες

    Οι ταινιόφιλοι δώστε έμφαση στην ακρίβεια των χρωμάτων (ειδικά το βάθος του μαύρου), τις καλύτερες δυνατές γωνίες θέασης, την μέγιστη δυνατή αντίθεση και την εργονομία της βάσης στήριξης.

    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

    Δημοσίευση: 2 Απ: [Οδηγός Αγοράς] Οθόνη υπολογιστή (monitor) Την / Το Κυρ 30 Οκτ 2016, 13:46

    milios17

    Senior Member

    Επιστροφή στην κορυφή
    Πολυ καλός οδηγός! Ευχαριστώ!

    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://rss-now.blogspot.gr/

    Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

    Δεν μπορείτε να ξεκινήσετε ένα νέο θέμα


    Μοιραστείτε αυτό το θέμα

    Url
    BBcode
    HTML

    Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή. Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης